Witamy na stronie internetowej naszej szkoły

Aktualności

31 maja 2019 10:08 | Aktualności

Wycieczka na Litwę

W dniach 22 - 24 maja 2019 roku 56 osób ze wszystkich klas naszego gimnazjum wraz z opiekunami uczestniczyło w wycieczce szkolnej na Litwę. Imprezę tą  zorganizowało Biuro Podróży Biacomex, któremu należą się podziękowania za doskonałe przygotowanie całej imprezy.
      Najpierw zwiedziliśmy Troki ze wspaniałym zamkiem na wyspie. Szczególnie pięknie budowla prezentuje się z pokładu statku, którym płynęliśmy po jeziorze Galve.
      Drugi dzień zajęło nam zwiedzanie stolicy Litwy - Wilna. Zobaczyliśmy Stare Miasto, Ostrą Bramę, Ratusz, Pałac Prezydencki, Archikatedrę, Sanktuarium Miłosierdzia Bożego oraz niedawno zrekonstruowany Pałac Wielkich Książąt Litewskich. Odwiedziliśmy też Muzeum Adama Mickiewicza mieszczące się w dawnym domu poety.
       Ostatni dzień przeznaczony był na zwiedzanie drugiego najważniejszego miasta Litwy - Kowna. Przypadło nam do gustu jedyne na Litwie ZOO, urokliwe Stare Miasto z zamkiem, Ratuszem i Kościołem św. Piotra i Pawła. Ciekawym miejscem był zbieg dwóch rzek: Wilii i Niemna, które od Kowna płyną już jako Niemen.
       Trzy dni upłynęły bardzo szybko i w piątek wieczorem wróciliśmy do Łap.